Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Rozvoj myšlení a řeči jako oblast čtenářské pregramotnosti
Němcová, Nikola ; Ronková, Jolana (vedoucí práce) ; Laufková, Veronika (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku rozvoje myšlení a řeči jako oblasti čtenářské pregramotnosti u dětí předškolního věku. Práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. Teoretická část práce je věnována problematice čtenářské pregramotnosti, rozvoji myšlení a řeči jako oblasti čtenářské pregramotnosti, upozorňuje na riziko vzniku specifických vývojových poruch učení a pojednává o působení předškolní instituce na dítě. Na základě těchto poznatků je sestavena část empirická. Cílem empirické části je zmapování úrovně čtenářské pregramotnosti u dětí ve věku 5 - 6 let v Humpolci. Specificky výzkumné otázky zjišťují erudovanost učitelek mateřských škol v čtenářské pregramotnosti, dále jak učitelky rozvíjí tuto pregramotnost a je navržena testová baterie pro následné zjištění úrovně čtenářské pregramotnosti u dětí. V empirické části diplomové práce jsou kombinovány dvě metody získávání dat, dotazníkové šetření a pozorování dětí během plnění úkolů v testové baterii. Prokázala se poměrně dobrá úroveň čtenářské pregramotnosti u dětí ve věku 5 - 6 let, ovšem s velkými individuálními rozdíly mezi dětmi. KLÍČOVÁ SLOVA dítě předškolního věku, čtenářská pregramotnost, myšlení, řeč, slovní zásoba, paměť, pozornost
Vliv dechového stereotypu na držení těla u dětí předškolního věku
Dřízhalová, Helena ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Vojtíková, Lenka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá posouzením dechového stereotypu u skupiny dětí předškolního věku a jeho vlivu na držení těla. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část zahrnuje dechový stereotyp se zaměřením na jeho mechaniku u dětí, fyziologickou dechovou vlnu, posturální funkci bránice a správné držení těla. Samostatnou kapitolu tvoří patofyziologie dechových pohybů a jejich vliv na držení těla. Praktická část se zabývá hodnocením dechového stereotypu u dětí předškolního věku, hodnocením držení těla a posouzením posturální stabilizace u zkoumaného souboru. Výsledky ukazují na možné souvislosti mezi dýcháním a držením těla a reflektují vybrané odchylky vadného držení těla u dětí ve věku 4,5 - 7,5 let. KLÍČOVÁ SLOVA Dechový stereotyp, správné držení těla, postura, dítě předškolního věku

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.